Miércoles 28 Jun 2017
COMUNICAT DE NNGGCV DAVANT EL 9 D’OCTUBRE
Sábado, 08 de Octubre de 2016 12:56

http://www.nnggcv.org/images/stories/9%20octubre%202016_1.jpgDefenem un valencianisme integrador que té els seus orígens en la defensa de les senyes d'identitat del poble valencià, recollides en la Constitució i l'Estatut d'Autonomia, i en la tradició històrica, cultural i llingüística del Regne de Valéncia, ara Comunitat Valenciana.

En este sentit, els símbols que nos representen inequívocament a tots els valencians son la Real Senyera, l'Himne regional, la denominació de Comunitat Valenciana, històric Regne de Valéncia, i la llengua valenciana, recollits en l'Estatut, la Llei de Símbols i la derogada pel tripartit Llei de Senyes d'Identitat. Reivindiquem i reclamem la seua posada de nou en vigor, junt en l'oficialitat dels títuls de valencià de Lo Rat Penat, tal i com ha defés el grup popular en Les Corts.

Defenem la llengua valenciana com la llengua històrica i pròpia del poble valencià, diferenciada i sense ingerències d'atres llengües. Per tant, considerem que la seua normativa deu potenciar i plasmar esta realitat, d'acord en lo que parla el poble, per a que el valencià seguixca sent una llengua viva. Per això, en este mateix text utilisem y defenem les normes ortogràfiques de la Real Acadèmia de Cultura Valenciana.

A més, defenem la pluralitat i varietat sociollingüística de la Comunitat Valenciana, en les diferents formes de parlar el valencià i en el castellà com llengua cooficial i pròpia de les comarques castellanoparlants. Tan valenciana és una persona d'Alzira com una de Pilar de la Horadada. La llengua deu ser un instrument de comunicació, no d'imposició com preten l'actual Consell.

Condenem qualsevol ingerència procedent de nacionalismes o independentismes d'atres comunitats d'Espanya. Els valencians ténen el seu propi autogovern, la seua pròpia cultura i història, i sols ells són els amos del seu futur d'acord en la Constitució.

Entenem el valencianisme com un moviment transversal, que no és d'esquerres ni de dretes ni de ningun partit polític, sino de la societat civil. Instem al restant de partits i organisacions a que abandonen frentismes i construixquen un valencianisme d'acord a lo que establix nostre Estatut i nostra realitat històrica, començant per respectar la denominació oficial de Comunitat Valenciana.

Com part d'este compromís valencianiste en la societat civil, NNGGCV defén la protecció i posada en valor del Dret Civil Valencià aixina com de nostres festes i tradicions i de nostre ric patrimoni artístic, arquitectònic, turístic i cultural.

Valencianisme també és la defensa del nostre sector econòmic. Per això reclamem un finançament just per a la Comunitat Valenciana i la reforma del sistema de finançament autonòmic, com el PPCV sempre ha fet. A més, hi ha que posar en valor nostra indústria i nostres sectors econòmics tradicionals, sense perjuï a l'internacionalisació o a les inversions que puguen vindre a la nostra terra en un entorn globalisat i de lliure mercat, com per desgràcia està realisant l'actual Consell posant traves a l'inversió i a la creació d’ocupació.

El compromís valencianiste també és un compromís en el nostre territori i la seua protecció, en el mig ambient i el patrimoni paisagístic de la nostra terra, aixina com en la defensa dels sectors agrícoles i ramaders valencians.